hledat účet košík

Úroveň značek

Vážený zákazníku,

zde na této stránce jsem se snažil utvořit pro Vás žebříček úrovní značek hodinek. Vycházel jsem z vlastních zkušeností + z informací čerpaných z internetu (níže na této stránce najdete i řazení značek ve čtyřech úrovňových skupinách). Úroveň značky se staví hlavně na nezávislosti na subdodavatelích (tedy vlastní výrobou strojků, pouzder, pásků a všech dílů potřebných pro výrobu celých hodinek), historií (stářím) spojenou s  dědictvím značky, zdokonalováním již do té doby vymyšlených systémů a patentů (popřípadě vymyšlení zcela nových) a cenovém rozpětí. Dalším aspektem důležitým pro dosažení úrovně značky v žebříčku je známost značky a její popularita, tedy přesněji řečeno oblíbenost značky. Tento aspekt je přímo závislý na reklamě, do které daná značka investuje. A další kritérium je nedostatkovost zboží (tzn. na některé modely se čeká i několik měsíců), kretivita, různorodost modelů nadčasových designů a výběr materiálů společně s drahokamy, ze kterých se převážná část sortimentu dané značky vyrábí. A v neposlední řadě hraje roli i spolehlivost, přesnost a celková kvalita hodinek při běžném nošení, tedy bezproblémové užívání hodinek a s tímto spojená reklama přímá, tedy doporučením člověka člověku. Na závěr stojí za zmínku i důležitost prezentace značky na různých charitativních a společenských akcích, stejně tak jako vnímání hodinek dané značky na zápěstích známých osobností a dobrá cena za prodej starších hodinek dané značky. A toto všechno dohromady vytváří podmínky pro posazení značky do žebříčku úrovně hodinářských značek.
Některé značky se natolik vypracovaly, že i přes to, že datum jejich vzniku nepatří mezi ty nejstarší, svoji dnešní úroveň díky reklamě, kvalitě, investicemi do výroby vlastních strojků atd. je vyšší než značky staršího data vzniku, které sice mají "since" pozdějšího období, ale ostatními předpoklady pro dosažení potřebné úrovně značky abstinují. Značky jako například Patek Philippe se drží na špičce žebříčku hodinářských značek prakticky už od svého vzniku a hodinky této značky jsou v mnoha případech investicí, obzvláště jde-li o limitované edice, kdy cena může postupem času i růst. Ale například Omega, dříve běžná značka, se vypracovala na podstatně vyšší úroveň až  postupem času. Taktéž Rolex, který svým sortimentem modelů patří mezi nejprodávanější v hodinářském průmyslu, nepatří zdaleka do nejstarších hodinářských značek, avšak díky reklamě a usilovné práci na technických inovacích se její úroveň v tomto oboru  dostala velmi vysoko. A značka Maurice Lacroix, tradující se od roku 1975, by jakožto jedna z nejmladších luxusních značek nemohla konkurovat právě vzhledem k stáří značky značkám starším. A právě zde je krásně vidět, že i takto mladá značka se díky své usilovné práci spojené s kreativitou modelů a zaměřením se na výrobu limitovaných edic osazených vlastními stroji dostala v hierarchii hodinářských firem nad značky, které jsou datem vzniku starší.


Podíváme-li se na souvislost kvality hodinek versus stáří značky, tak tato souvislost již neplatí. Stáří značky je jakýsi ukazatel vytrvalosti značky, že se tato značka věnuje tomuto oboru již dlouhá léta a je zde tradice. Kvalita je však určená např. strojkem a i když si firma vyrábí vlastní strojky, i sériově vyráběné strojky značek Eta, Valjoux nebo Sellita jsou v dnešní době natolik kvalitní, že luxusní značku svojí kvalitou podrží na špičkové úrovni, kterou si daná značka vyžaduje. Potom jsou samozřejmě ještě doúpravy těchto sériově vyráběných strojků jednotlivými značkami a tyto úpravy si jednotlivé značky přičítají k ceně svých hodinek. Nutno ale podotknout, že úprava strojku pro vykazování lepších výsledných hodnot nepředčí cenu, kterou zákazník zaplatí za známost té či oné značky. Zkráceně řečeno - známost značky je dražší. I přes tuto skutečnost je dobré vědět, že paradoxně nezávisle na typu strojku v daných hodinkách daná úroveň značky drží cenu i po mnoha a mnoha letech, tzn. pokud budeme chtít prodat za např. 10 let staré hodinky Tissot se strojkem Valjoux 7750 a 10 let staré Breitlingy se strojkem Valjoux 7750, můžeme dokonce po procentuální slevě za stáří hodinek dostat ve výsledku za ty Breitlingy procentuálně více, tedy s menším procentuálním ponížením ceny. Jak je ale psáno výše, jsou to práve limitované edice, které nejlépe drží cenu právě i do budoucna a čím je značka posazená svojí úrovní výše, tím lepší je zhodnocení investice.


Úroveň značky vlastně přímo určuje, co si o sobě značka myslí a jakým směrem jde. A s touto vizí se slučuje ten, který se rozhodne hodinky dané značky nosit.

Zde máme jednotlivé značky, jak jsou sdružené ve skupinách:
LVMH:  BVLGARI, Chaumet, DeBeers, Fred, Hublot, TAGHeuer, Zenith
SWATCH GROUP:  Breguet, Blancpain, Glashütte, Omega, Rado, Longines, Hamilton, Mido, Certina, Tissot, Balmain, Calvin Klein, Swatch
ROLEX:  Rolex, Tudor
MOVADO:  Coach, Concord, Ebel, ESQ, Hugo Boss, Juici Couture, Tommy Hilfiger, LaCoste, Movado
RICHEMONT:  Vacheron Constantin, A. Lange & Sohne, Baume & Mercier, Cartier, IWC, Jaeger LeCoultre, Montblanc, Panerai, Piaget, Roger Dubuis, Van Cleef & Arpels

Řazení značek do úrovňových skupin popořadě dle úrovně vždy od nejvýše posazené značky:
TOP LUXURY: Patek Philippe, Vacheron Constantin, Audemars Piguet, A. Lange & Sohne, Jaeger LeCoultre, Breguet, Piaget, Blancpain, Franck Muller, Roger Dubuis, Rolex, Glashütte, Ulysse Nardin, IWC Schaffhausen
HIGH - END LUXURY: Zenith, Gerard - Perregaux, Jacquet Droz, Carl F. Bucherer, Hublot, Panerai, Cartier, Chopard, Omega, Breitling, Perrelet, TAGHeuer, Baume & Mercier, Montblanc, Corum, Bvlgari
MID LEVEL LUXURY:  Maurice Lacroix, Ebel, Ball, Rado, Longines, Oris, Frederique Constant, Raymond Weil, Fortis
ENTRY LEVEL BRANDS: Edox, Eterna, Hamilton, Mido, Zeno Watch Basel, Junghans, Epos, Certina, Tissot, Movado, Claude Bernard, Luminox, Victorinox, Wenger, Grovana, Citizen, Seiko, Festina, Timex, Casio

Zobrazit kategorie Skrýt kategorie

provozovna

PROVOZOVNA